udstilling

En Fantastisk Udstilling i hjertet af Gribskov

Vi har for nyligt tilføjet nyt kunst til vores udstilling i Gribskov. Denne udstilling hedder vinterens kærlighed, og den handler om den kærlighed som vi udviser hinanden i vintertiden. En tid, som egentlig er meget mørk uden meget sollys. Men takke være familiehyggen hjemme i stuerne, er det en rigtig hyggelig måned. Udstillingen er lavet i samarbejde med kendte, danske kunstnere, og behandler de positive såvel også de negative oplevelser mange har i denne tid. Blandt det positive portrætteres familieidyllet og de smukke snelandskaber, og blandt det negative nævnes mørket over Danmark, og ensomheden som nogle oplever om julen.

Dette er bare en smagsprøve på nogle af de fantastiske ting, som kan opleves i hjertet af Gribskov i disse dage. Udstillingen vil være at finde på Sømærkehjemmet frem til 2018 hvor det stille og roligt vil blive fjernet. Noget af udstillingen vil senere være at finde på biblioteket, og så ved vi ikke hvad vi vil gøre med udstillingen derefter. Vi håber at der kommer et stort fremmøde, som vil nyde den fantastiske kunst som disse dygtige kunstnere står bag.

Sidste år gjorde vi noget tilsvarende, hvor vi præsenterede en smuk udstilling om kærlighed. Denne tiltrak mange mennesker, som nød udstillingen. Vi håber, at det samme vil ske dette år. Vi kan jo regne med jer i Gribskov. Så fantastisk en by vi egentlig er.

Hvis I har andre ideer til hvad de kommende udstillinger kan handle om, er i meget velkomne til at skrive et ideforslag i brevsprækken på biblioteket. Så vil ideen blive taget op til overvejelse, og så ser vi hvad der kommer ud af det.

Vi har også oplevet, at der er nogle som er kommet op til os, som har spurgt, hvordan man får sit kunst udstillet hos os. Det er egentlig ikke så svært, problemet for mange er bare kapitalen, som de ikke ved, hvor de skal finde fra. Derfor har vi skrevet en lille smule om hvordan du kan rejse kapital til dine kunstnevereventyr. Vi håber at denne tekstsektion kan hjælpe dig på vej.

pengeseddel

Få penge til at finansiere din kunst

Det er så nemt at rejse kapital at det næsten ikke er til at fatte. Der er mange forskellige muligheder. Du kan f.eks. sælge rundstykker nede i byen, sælge noget af dit tidligere kunst, eller tilbyde at hjælpe andre kunstnere i byen til gengæld for materialer. Det er allesammen smarte måder, og vi ser ofte at de måder, som er unikke og geniale tiltrækker en masse penge. Det kan f.eks. være at du stiller dig op i byen, og tilbyder at male et billede af lige præcis det som folk ønsker. Det er en smart måde, som kan tjene dig en hurtig sjat penge. Og på samme tid er det også en mulighed for dig som kunster, til at skabe et navn for dig selv. Folk som køber dine værker vil højst sandsynligt hænge dem op derhjemme. Så er det også en god historie for dem, og de vil helt sikkert sprede viden om dig via. word of mouth. Se, på denne måde kommer man allerede langt.

Der kan du bare se: det at starte, og tage aktion er det vigtigste hvis du vil opnå at tjene lidt penge. Vi vil her fra hjemmesiden ønske dig held og lykke, og husk at I altid kan efterlade os en mail eller et fysisk brev, hvis der er spørgmål.

Hjertelig hilsen,

Redaktionen på Gribskov Kunstforening.